Free Essay

Audi - Marketing Ci

In:

Submitted By doughkps
Words 2339
Pages 10
Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Trabalho de Comunicação Integrada
Redução dos Preços Contra Concorrência – Empresa Audi

Rio de Janeiro 2014

Sumário Introdução 3 Diagnóstico de Comunicação 3 Comunicação institucional 3 Comunicação Interna 5 Comunicação mercadológica 5 Forças e Fraquezas da comunicação da empresa (ou produto) analisada (DOUGLAS) 6 Objetivo Principal 7 Fonte 8

Introdução

Esse presente trabalho tem o objetivo apresentar o planejamento estratégico de comunicação da empresa Audi.
A empresa surgiu no Brasil em 1993 quando a importação e venda de carros da marca foi realizada. Em 2005 a Audi AG assumiu 100% das operações no Brasil. Em 2013 apresentou um crescimento de 35% em vendas no território brasileiro com a comercialização de mais de 6.500 unidades. Seu posicionamento é de uma marca Premium e esportiva.
A estratégia de comunicação que será desenvolvida ao longo do trabalho é sobre a redução de preço em um modelo da linha Audi para fazer frente à concorrência. Essa comunicação precisa ser feita de uma forma clara para que ela não afete negativamente seu posicionamento.
Diagnóstico de Comunicação
Comunicação institucional
Avaliação dos públicos principais para o composto

Hoje os principais públicos que são afetados pela comunicação institucional da Audi são os consumidores e público alvo que ainda não consumiu, porém está propenso a consumir. De acordo com a reportagem da rede Globo, este público é de classe alta e gosta de transmitir jovialidade e status. Os demais Stakeholders (como: fornecedores, acionistas, ongs) também são afetados por sua comunicação institucional.

Apresentação dos objetivos de comunicação relacionados ao composto

Hoje seus principais objetivos de comunicação seriam: Chamar a atenção (visto que é uma empresa que não quer vender apenas carros e sim passar toda a modernidade e tecnologia que ela investe); Criar desejo e suscitar expectativa (visto que a cada lançamento de um modelo novo, a empresa divulga informações da novidade do carro e das suas tecnologias); Conseguir preferência, argumentos de diferenciação (visto que a empresa se posiciona em vender além de um carro toda a tecnologia e conforto, se diferenciando então da sua concorrência); Efetivar a ação; Garantir e manter a satisfação pós-ação (visto que é uma empresa que deseja consumidores recorrentes e que falem espontaneamente bem da empresa); gerar disseminação de informações pelos interlocutores( de acordo com o site Buzz editorial 80% da comunicação da Audi é gerada através do público espontaneamente em redes sociais).

Avaliação sobre o alinhamento da Comunicação Institucional com a Marca

Hoje a Audi se comunica mostrando que antes de ser uma empresa que vende carros, ela comercializa tecnologia, design, desempenho e conforto para satisfazer seus consumidores.

Está presente no segmento de carros de luxo. Sua logo, com as quatro argolas entrelaçadas significa a junção de quatro montadoras alemãs enquanto o nome Audi é o sobrenome de August Horch, fundador da Audi.

Sua marca quer transmitir a história de uma empresa e a união de quatro fábricas de sucesso. Seus slogans que sempre vinham junto com a marca falavam sobre a tecnologia e inovação que ela proporcionava, como por exemplo: “Audi, na vanguarda da tecnologia”; “Isso é verdade em engenharia”.
A marca se alinha com a comunicação de seus produtos, passando uma imagem de expertise no que faz e vendendo carros com diferenciais tecnológicos.

Avaliação de influência desta comunicação nas 07 dimensões de Reputação Corporativa

A comunicação da Audi afeta nas 7 dimensões da reputação corporativa. Tais dimensões afetam diretamente o relacionamento com os Stakeholders. 1- Produtos e serviços: os stakeholders entendem que a empresa produz carros de luxo, com o diferencial de trazer tecnologia, espírito jovial aos seus consumidores e status; 2- Inovação: A empresa sempre tenta se portar como inovadora. Criando carros com grandes desempenhos (menor consumo de combustível) e comunicações de ter uma tecnologia que emociona. Porém, em 2013 a Reuters informou que a empresa está sofrendo com a falta de inovação e está perdendo mercado para seus rivais BMW e Mercedes Benz. Há um falta de investimento em pesquisa para as novas tecnologias. 3- Lugar para trabalhar: De acordo com o site Brasil Alemanha News, a Audi é eleita pelos jovens da Alemanha como a melhor empresa para se trabalhar, a imagem é de que é uma empresa inovadora e jovial. 4- Liderança: De acordo com o site G1, a Audi foi líder em desenvolvimento de algumas tecnologias, porém quanto as vendas, sua concorrente BMW é líder no mercado. 5- Performance Financeira: As vendas de carro e seu faturamento são vistos pelos stakeholders de uma maneira positiva, ficando atrás apenas da sua concorrente BMW. Em 2013 teve o melhor resultado da história com 1,5 milhão de veículos e faturamento de 49,9 bilhões de euros.
Comunicação mercadológica

Avaliação dos públicos principais para o composto. O principal público afetado pela comunicação mercadológica são os prospects (público alvo da marca), que estão propensos a comprar carros de luxo, que como também citados no item “Comunicação Institucional”, apresentam características jovens e gostam de status. A comunicação mercadológica também afeta fornecedores, acionistas e demais públicos, com menor ênfase.
Apresentação dos objetivos de comunicação relacionados ao composto. Desde 2006, a empresa teve como objetivos de comunicação renovar a imagem da marca para seu público alvo, mantendo-se em destaque frente aos seus concorrentes com foco em eixos como luxo, intelectualidade e lifestyle.
Avaliação sobre alinhamento da Comunicação Mercadológica com Marca. Como apresentado também no item “Comunicação Institucional”, a marca sempre tentou comunicar aos seus públicos que é uma empresa que vende carros, usando eixos como o expertise e qualidade dos produtos que oferece, hoje a marca começa a atribuir valores na comunicação que transmitam mais a imagem da marca, como luxo e ascenção social.
Avaliação de influência desta comunicação nas 07 dimensões de Reputação Corporativa.
Produto: Os consumidores entendem que a marca apresenta as características apresentadas pela comunicação da marca.
Inovação: A marca desde 2006 fez mudanças em sua comunicação, optando por trabalhar mais a comunicação no eixo de inovação, hoje buscando se diferenciar com produtos com mais tecnologia.
Liderança: A Audi ainda não está na frente em market share e share of mind, sua comunicação é sempre focada para enfrentar concorrentes diretos como BMW.
Performance Financeira: Também apresenta indicativos financeiros fortes, estando ainda atrás da concorrente BMW em questão de poder financeiro e apresenta menos comunicação que os concorrentes. Forças e Fraquezas da comunicação da empresa (ou produto) analisada
Objetivos de comunicação

Objetivo Principal
Em um período de um ano, aumentar a visibilidade da marca no mercado em que atua, tornando-a mais atraente, indicando a redução dos preços dos produtos da marca, ressaltando que todos os valores da marca e sua qualidade permanecem intactos. Além disso proporcionar uma imagem de exclusividade para que os consumidores da marca se sintam únicos. Sempre com o cuidado para que não haja uma imagem negativa para marca de Audi que está no mercado de luxo.
Objetivos de Comunicação para cada Público-alvo do Plano (entre os 14 discutidos em sala) 1) Proporcionar conhecimento – mostrar para o público alvo que é fácil adquirir seu primeiro carro de luxo, e que agora ele está mais acessível no mercado; 2) Criar desejo de compra e conseguir preferência; 3) Efetivar vendas e aumentar Market share; 4) Estabelecer interação com o cliente.
Briefing de comunicação
Abrangência Geográfica
O plano deverá ser executado nas grandes capitais Rio de Janeiro (RJ) e São Paulo (SP), onde há maior número de possíveis consumidores da marca.
Período de Comunicação
A comunicação será distribuída no período de 1 ano.
Estratégia de Comunicação Integrada
Comunicação Institucional
- “Reforçar o atributo de ser uma marca de luxo e assim proporcionar uma maior interação com seus clientes”;
- “Demonstrar a redução do preço do Audi A3 sem perder a visão de ser um carro de luxo para que possa conseguir prioridade de compra com seus clientes”.

Comunicação Mercadológica
- “Dar visibilidade à mudança de preço de R$ 100.000 para R$80.000, com a mesma qualidade do concorrente mais caro e com diferenciais frente aos concorrentes do mesmo preço e assim, efetivar vendas e aumentar o market share.”
- “Demonstrar um custo-benefício melhor que os concorrentes para que consiga preferência entre eles.”
- “Ratificar os diferenciais do Audi A3 no momento de decisão dos potenciais clientes com o intuito de conseguir preferência entre os concorrentes.”
- “Divulgar modalidades de compra a fim de demonstrar facilidade ao adquirir o primeiro carro de luxo do cliente.” Fases da estratégia de comunicação

Fase 01
Objetivo: Proporcionar conhecimento - mostrar para o público alvo que é fácil adquirir seu primeiro carro de luxo, e que agora ele está mais acessível no mercado.

Público-alvo: homens da classe A/B de 25 a 45 anos moradores das cidades de Rio de Janeiro e São Paulo.

Meta: Ser top of mind do segmento de carros luxuosos a um preço acessível no período de um ano no êxito Rio de Janeiro – São Paulo. Indicar a redução dos preços dos produtos da marca, ressaltando que todos os valores da marca e sua qualidade permanecem intactos.
Mecanismo de mensuração: Realizar uma pesquisa de imagem de marca por ano com os possíveis consumidores da marca das cidades do Rio de Janeiro e São Paulo. Essa pesquisa será realizada através da escolha de cinco atributos que fazem parte da promessa deste plano de comunicação, são eles: marca jovem, tradição, tecnologia, e comunicação atraente. Será aplicada na cidade do Rio de Janeiro e São Paulo com uma amostra aproximada de 1.000 pessoas. A partir do resultado dessa pesquisa, poderemos avaliar se a promessa de comunicação foi cumprida e se existe algum ponto que precisa ser melhorado.

Fase 02

Objetivo: Criar desejo de compra nos consumidores.

Público-alvo: homens da classe A/B de 25 a 45 anos moradores das cidades de Rio de Janeiro e São Paulo.
Meta: Provocar desejo de compra dos carros da marca Audi investindo em campanhas que valorizam as principais características da marca. Associar a Audi como uma referência em produtos de luxo no Brasil. Deixar claro nas campanhas que os carros da Audi aliam tecnologia, inovação, emoção e história, aliando tecnologia em harmonia com detalhes e design inspirador.
Mecanismo de mensuração: Analisar o aumento do número de pessoas que realizam o test-drive do Audi A3 após o período de veiculação das campanhas de comunicação.
Fase 03
Objetivo: Conseguir preferência
Público-alvo: homens da classe A/B de 25 a 45 anos moradores das cidades de Rio de Janeiro e São Paulo.
Meta: Provocar desejo de compra dos carros da marca Audi em consumidores que não vislumbravam tal produto.
Mecanismo de mensuração: Realizar pesquisas de imagem com consumidores de marcas concorrentes a fim de identificar se as campanhas de comunicação foram eficientes a ponto de despertar o desejo de compra dos produtos da marca Audi.
Fase 04
Objetivo: Efetivar vendas e aumentar o market share da Audi.
Público-alvo: Homens da classe A/B de 25 a 45 anos moradores das cidades de Rio de Janeiro e São Paulo.
Meta: Prospectar consumidores de marcas concorrentes e atrair clientes recém inseridos nas classes sociais A/B.
Mecanismo de mensuração: Análise externa de dados do mercado e monitoramento das vendas do Audi A3 a fim de verificar o aumento de share do produto.
Fase 05
Objetivo: Estabelecer interação com o cliente
Público-alvo: homens da classe A/B de 25 a 45 anos moradores das cidades de Rio de Janeiro e São Paulo.
Meta: Criar campanhas nas redes sociais, possibilitando oferecer um contato maior dos clientes com as características técnicas, os componentes e os equipamentos que compõem os carros, de maneira diferenciada. Manter um relacionamento saudável com seus clientes são e contato cada vez mais frequente e menos formal. Criar uma proximidade com clientes no ponto-de-venda.
Mecanismo de mensuração: Monitoramento e gestão das redes sociais a fim de verificar o engajamento da marca com os consumidores. Verificar a quantidade de curtidas, comentários e interação com os clientes. Responder possíveis dúvidas e informações solicitadas pelos usuários e identificar pontos a serem melhorados.

TIMELINE

CAMPANHA
FASE 02 CAMPANHA 01
Roteiro: Criança de 5 anos brincando com um carro vermelho sedan no banco de trás de um A3 sedan vermelho. Garoto de 18 anos mostrando para o pai sua carteira nova de motorista. O pai entrega a chave do Audi para o filho, que senta no banco do motorista com admiração. Homem entre 25 e 30 anos, de terno e gravata, recebendo seu contra-cheque e ligando para o pai, dizendo "Pai, é hoje.". Pai e filho então entram em uma loja da Audi.
Entrevista do Presidente da Audi no Brasil, falando: "A Audi não está interessada em apenas vender carros. Queremos estar presente em todas as etapas importantes da sua vida. Tenha seu primeiro carro de luxo. Venha fazer parte da família Audi."
Letreiro final aparece: "AUDI. PARCEIRO PARA A VIDA TODA."

Objetivo: Criar desejo e preferência; Público-alvo: Para esta campanha, foram criados 2 públicos-alvo: potenciais clientes, em especial jovens de 25 a 45 anos de classes A e B, e clientes atuais, que já possuem um Audi e gostariam de comprar um carro para seus filhos.

Matriz de Persuasão: FONTE | MENSAGEM | CANAL | RECEPTOR | DESTINO | Apresentação da imagem | Presidente da Audi no Brasil | Carro de luxo acessivel para os jovens | Audiovisual e impresso | Potenciais clientes e clientes atuais | Potenciais clientes e clientes atuais | Atenção | Potenciais clientes | "Queremos estar presentes em todas as etapas importantes da sua vida." | Audiovisual e impresso | Potenciais clientes e clientes atuais | Potenciais clientes e clientes atuais | Compreensão | Presidente da Audi | Qualidade de um carro premium mesmo com preço reduzido. | Audiovisual e impresso | Potenciais clientes e clientes atuais | Potenciais clientes | Aceitação | Presidente da Audi | Marca interessada em construir um relacionamento com o cliente | Audiovisual e impresso | Potenciais clientes e clientes atuais | Potenciais clientes e clientes atuais | Retenção | Ator jovem de 25 a 30 anos | Marca sempre presente. | Audiovisual e impresso | Potenciais clientes | Potenciais clientes | Comportamento | Ator jovem de 25 a 30 anos | Carro premium para os jovens | Audiovisual e impresso | Potenciais clientes e clientes atuais | Potenciais clientes e clientes atuais | Período: 12 meses
Cronograma de peças:

Similar Documents

Premium Essay

Development of Bmw

...Assignment Development of BMW into the leading car company in the UK for luxury class cars Abstract: The following report will examine the story of the German car producer BMW. Initiating from its inception to the modern day where BMW is a multinational concern. This report will highlight the internal and external circumstances to which BMW owes its current place as market leader for luxury cars in the UK. The subsequent analysis is based exclusively on sources collated from secondary research data. Research data consisted of chronicles and literature from BMW, domestic and foreign journals, marketing and market statistics, as well as published company reports. To reveal the success story of BMW, we will explore the concern with the aid of the SWOT-Analysis and of course using the 5-Forces according to Porter, to compare BMW with their competitors in the same product category. Furthermore we will use the PEST Analysis to scan the external macro-environment in which the company is operating. In addition to the outline above we will examine several important findings of our research. For example the strong dependency of BMW to foreign markets, these markets contribute 81% of the total turnover. (Schmid, Grosche et al., 2008, p. 16) Also, we can examine the reasons leading to a 4% increase in sales in the trading year 2012, operating within the premium segment of the UK to which they already had a lead (BMW Group, 2013). We will discover why the strategy of BMW is superior...

Words: 5413 - Pages: 22

Free Essay

Réseaux Sociaux Évolution Et Usages

...évolutions et leurs usages. Afin de ne pas seulement vous définir ce que sont les réseaux sociaux, nous avons décidé de combiner ce thème avec le marketing. Nous sommes tous les deux, présents sur les réseaux sociaux, nous avons grandit avec et nous vivons au quotidien avec. Nous voulons également par la suite, nous orienter vers le marketing, il était donc presque logique d’axer notre mémoire de recherche sur le marketing, et grâce à notre problématique, nous avons pu travailler sur les deux. La thématique de ce mémoire de recherche permet de voir non seulement ce que les entreprises ont déjà pu faire en terme de marketing et de réseaux sociaux, mais également les opportunités et les menaces que les réseaux sociaux représentent pour les entreprises. Abstract : We chose to make our memory of search on the topic of social networks, their evolution and their uses. In order not only do you define what social networks, we decided to combine this theme with marketing. We are both present on social networks, we grew up with and live with everyday. We also want to work in marketing after ours studies, so it was almost logical to focus our research paper on marketing. And thanks to our problem, we could work on both. The theme of this research paper you can see not only what companies have already been done before in terms of marketing and social networks, but also the opportunities and threats that social networks are for the companies. Mots-clefs : Réseau social, média social...

Words: 17647 - Pages: 71

Premium Essay

Executive Vice President - Automotive Product Strategy and Development

...Researched, compiled and published by Woods & Seaton International Automotive Systems Customer Relationships Management - “CRM” May 2009 ★ ★ ★ ★ ★ ESTABLISHED ★ 1973 ★ ★ ★ ★★★ International Automotive Systems - “CRM” - 2009 For the sole, internal use of Aspen Marketing Services, Inc. - Contact: Bill Ewing. Researched, compiled and published by Woods & Seaton page 123 International Automotive Systems Customer Relationships Management - “CRM” May 2009 Copyright Notice All rights reserved. This document is supplied for the sole, internal use of... Aspen Marketing Services, Inc. - Contact: Bill Ewing. No part may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior written permission of the copyright holder. Any questions from Subscribers to Woods & Seaton Automotive Systems Information about this study should be addressed to Mike Seaton, Automotive Systems & Communications, Wash Hill House, ★ ★ ★ ★ ★ Wooburn Green, ESTABLISHED ★ 1973 ★ Buckinghamshire ★ ★ England, HP10 0JA. ★ ★ ★ Telephone: 44 (0) 1628 525 960 E-Mail address . . . mikeseaton@woods-seaton.com Web Site . . . http://www.woods-seaton.com © Woods & Seaton 2009 Tel. 44 (0)1628 525 960 E-mail: mikeseaton@woods-seaton.com www.woods-seaton.com Subscribers to Woods & Seaton Automotive Systems Information are automatically included on our e-mail Briefings list ...

Words: 65405 - Pages: 262

Premium Essay

Dissertation

...A multivariate explanatory study into the factors that affect consumers' attitudes, intentions and engagement with indirect mobile marketing. A dissertation submitted by: Phil Hudson BA (Hons) Marketing The Media School Bournemouth University 2012 - 2013 Word count: 9992 I Dissertation Submission Form with Author’s Declaration This form must be fully completed and submitted to the Media School Student Support Reception with 2 copies of your bound dissertation/project. Incomplete submissions will not be accepted. Full Name: Phil Hudson Student ID Reference No: 4229546 Programme: BA (Hons) Marketing Submission Date: …………………………………………………… I declare that this dissertation/project is all my own work and the sources of information and the material I have used (including the internet) have been fully identified and properly acknowledged. Student signature ……………………………………………………… Contact Details Please ensure that details of your contact address for future correspondence and information regarding graduation are up-to-date via the log-in page of the student portal: http://studentportal.bournemouth.ac.uk/log-in/?srclnk=123home Access Permission to the Dissertation I approve the use of my dissertation/project as a reference text for future students on the following basis: Public Access (freely available) Confidential (permission of author required) Strictly Confidential (not available for reference under any circumstances) Yes / No Yes / No Yes / No For Office Use Only Date...

Words: 29596 - Pages: 119

Premium Essay

Siba International

...right track. Also establishing strong relationships with business partners such as The Handicrafts and Handlooms Export Corporation of India Ltd., is of great importance in stable situation of the company. 1.2. Problem formulation At present company’s situation looks stable. But aspirations oscillate in entering the German market. Company is known right now on the Danish market, but they would like to have develop and have more customers and distributors. Conducting and understanding market research as the main purpose of this project might help to answer the question: Is Siba able to successfully conquer German market? To find out solution for main problem we will also outline answers to following research questions: * Marketing: How to assess possibilities of expanding to German market? * Communication: What is the way to attract new customers to Siba’s products? * Organization and Management: How the logistic efficiency can be improved for sustain a proper development? * Economics: What kind of investments shall be done in order to increase their market share? * Business Law (working on cases) 1.3. Delimitation In our project we would like to concentrate on conducting market research. We will conduct it on Danish society but despite that...

Words: 8360 - Pages: 34

Free Essay

Marketing

...Marketing Note de curs pentru studenții la master Capitolul 1. CONCEPTUL DE MARKETING 1.1. Esenţa marketingului 1. Conceptul de marketing Termenul de „marketing” este de un cuvânt de origine anglo-saxonă provenind din verbul englezesc „ to market” care înseamnă a vinde, a cumpăra, a realiza schimburi pe piaţă. Marketingul este o noţiune cu caracter complex şi cu o utilizare largă internaţională. Acesta se referă la realizarea unui produs începând cu concepţia şi până la producerea lui efectivă, precum şi la vânzarea, promovarea şi distribuţia produsului pornind de la cunoaşterea nevoilor consumatorilor şi având ca scop satisfacerea superioară a acestora. Dicţionarul enciclopedic al limbii române defineşte marketingul ca fiind: „ansamblul activităţilor (procedeelor) prin care producţia este orientată şi adaptată cererilor prezente şi viitoare ale consumatorului, pentru satisfacerea integrală, la locul şi timpul dorit, cu mărfurile cerute de acesta, în condiţiile rentabilităţii întreprinderii producătoare sau comerciale.” Marketingul nu trebuie confundat cu activitatea de vânzare desfasurată de firmă. În vechea concepţie comercială, toate eforturile organizaţiei erau îndreptate spre sprijinirea desfacerii, a tot ceea ce producea firma. Marketingul are însă menirea să ofere recomandări referitoare la produsul potrivit consumatorilor, modalitatea de a ajuge la aceştia precum şi cantitatea necesară de produse, prin coordonarea tuturor...

Words: 47701 - Pages: 191

Free Essay

Dhfjf

...Hybrid Cars IQP        A Study on Hybrid Cars:   Environmental Effects and Consumer Habits    An Interactive Qualifying Project to be submitted to the faculty of Worcester Polytechnic  Institute in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Science.    Submitted By:  Michael Beliveau  James Rehberger  Jonathan Rowell  Alyssa Xarras    Submitted to:        Submitted: 28 April 2010   Project Advisor:    Prof. Chickery Kasouf        1  Hybrid Cars IQP  Table of Contents  List of Figures ................................................................................................................................................ 4  Abstract ......................................................................................................................................................... 5  Executive Summary ....................................................................................................................................... 6  Chapter 1.  Chapter 2.  Introduction .......................................................................................................................... 9  Literature Review ................................................................................................................ 12  2.1 Environmental Effects ....................................................................................................................... 12  2.2 Emissions ............................................

Words: 33283 - Pages: 134

Premium Essay

Blah

...Lobschat, L., Zinnbauer, M. A., Pallas, F., & Joachimsthaler, E. (2013). Why Social Currency Becomes a Key Driver of a Firm's Brand Equity – Insights from the Automotive Industry. Long Range Planning, 46(PLS applications in strategic management: Partial Least Squares modeling in strategy research), 125-148. doi:10.1016/j.lrp.2012.11.004 Introduction In the past decade, managers have endeavored to build brands by creating a strong identity and conveying this identity through consistently managing relevant touch points with customers (e.g., Aaker and Joachimsthaler, 2000; Keller and Lehmann, 2003). To this end, managers are striving to better understand consumer behavior and positively influence consumers' brand perceptions through marketing initiatives (e.g., Keller, 1993). However, the direction of influence on a brand's perception and image has become increasingly bilateral. Today, consumers are no longer simply “receivers” of company- and brand-related information. Instead, they operate as “senders” of this information, e.g., by giving brand recommendations, by expressing criticism, or by sharing information with others (Hennig-Thurau et al., 2010). For this reason, managers no longer have exclusive control over information circulating about a company or brand. Consumers therefore play an important role in forming a company's or brand's perception and value in the marketplace (Keller, 2007). Exchange of information about companies and brands between consumers is not a...

Words: 36809 - Pages: 148

Premium Essay

Automotive

...Investment Opportunities in Automotive Sector in RAK -A Sector Study on Automotive Sector in UAE with Regional Perspective Photograph: Ashok Leyland’s Bus Assembly plant in RAKIA Industrial Park in Ras Al Khaimah (UAE) December 2009 Contents Executive Summary Introduction The Changing Nature of Global Manufacturing The Changing Nature of Supply Chain Global Automotive Production & Major Players Automotive Production in the Middle East GCC Automotive Sector GCC Economic Outlook-Macro-economic Indicators GCC Macro-economic Indicators GCC Auto Industry SWOT Outlook for GCC Automotive Sector GCC Competitive edge Vehicle Assembly in GCC GCC Source of imports GCC Highlights-Foreign trade in Automotive sector UAE Automotive Sector UAE Auto Industry SWOT UAE Economic SWOT UAE Business Environment SWOT UAE Automotive Sector trade Automotive Manufacturing in UAE Low cost and Luxury car market in UAE Used Car Market in UAE After- sales Business in UAE Car Rental Market in UAE Rationale for setting up projects in RAK Identified Projects UAE Auto Industry Forecast Scenario Automotive Products & Free Trade Agreements About Ras Al Khaimah About RAK Investment Authority References Annexure I II III IV V-A V-B VI-A VI-B VII VIII IX X World Motor Vehicle Production By Country And Type In 2008 World Ranking of Vehicle Manufacturers In 2008 UAE Imports & Re-exports of Vehicles in value term List of Automobile Component Manufacturers in GCC UAE Trade figures on components 2006-1008 In...

Words: 31801 - Pages: 128

Free Essay

Marketing Research

...|Universitatea Babeș Bolyai Cluj-napoca | |RAPORT DE CERCETARE | |CUMPĂRĂTORII DIN SECOND-HAND | | | |PROFESOR COORDONATOR: ASISTENT DRD. TIRCA ALEXANDRA-MARIA | |5/26/2011 | MOLDOVAN MIHAELA ELENA MOLDOVAN PETRU ALEXANDRU MOLDOVAN ADRIANA-FLORINA HOLIRCA ANDRA AFACERI INTERNATIONALE AN II GRUPA 3 Cuprins 1.INTRODUCERE 3 Documentare: 3 2.METODE DE CERCETARE 4 Stabilirea Ipotezele : 4 Obiectiv: 4 Elaborarea Chestionarului 4 Esantionarea 4 Instrumentele de cercetare 4 3.ANALIZA SI INTERPRETAREA DATELOR 4 Sectiunea A 4 Corelatie intre venitul lunar al respondentilor si procentul din acel venit pe care sunt dispusi s ail cheltuie lunar pe produsele Second-Hand 4 Corelatie intre frecventa intrarii in magazine si proportia in care se cumpara cumpara produsele din magazine...

Words: 6583 - Pages: 27

Free Essay

Hoba Lala

...Delivery and growth Royal Dutch Shell plc Annual Report and Form 20-F for the year ended December 31, 2007 Royal Dutch Shell Our Business With 104,000 employees in more than 110 countries and territories, Shell plays a key role in helping to meet the world’s growing demand for energy in economically, environmentally and socially responsible ways. Our Exploration & Production business searches for and recovers oil and natural gas around the world. Many of these activities are carried out as joint venture partnerships, often with national oil companies. Our Gas & Power business liquefies natural gas and transports it to customers across the world. Its gas to liquids (GTL) process turns natural gas into cleaner-burning synthetic fuel and other products. It develops wind power to generate electricity and invests in solar power technology. It also licenses our coal gasification technology, a cleaner way of turning coal into chemical feedstocks and energy. Our Oil Sands business, the Athabasca Oil Sands Project, extracts bitumen from oil sands in Alberta, western Canada and converts it to synthetic crude oils. Our Oil Products business makes, moves and sells a range of petroleum-based products around the world for domestic, industrial and transport use. Its Future Fuels and CO2 business unit develops fuels such as biofuels and hydrogen and synthetic fuels made from natural gas (GTL Fuel) and potentially from biomass; and leads company-wide activities on CO2 management. With...

Words: 135221 - Pages: 541

Premium Essay

Kotler

...Ingredient Branding Philip Kotler· Waldemar Pfoertsch Ingredient Branding Making the Invisible Visible Professor Philip Kotler Kellogg Graduate School of Management Northwestern University Evanston, IL 60208, USA p-kotler@kellogg.northwestern.edu Professor Waldemar Pfoertsch China Europe International Business School 699 Hongfeng Rd. Shanghai 201206, China wap@ceibs.edu e-ISBN 978-3-642-04214-0 ISBN 978-3-642-04213-3 DOI 10.1007/978-3-642-04214-0 Springer Heidelberg Dordrecht London New York Library of Congress Control Number: 2010926489 © Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2010 This work is subject to copyright. All rights are reserved, whether the whole or part of the material is concerned, specifically the rights of translation, reprinting, reuse of illustrations, recitation, broadcasting, reproduction on microfilm or in any other way, and storage in data banks. Duplication of this publication or parts thereof is permitted only under the provisions of the German Copyright Law of September 9, 1965, in its current version, and permission for use must always be obtained from Springer. Violations are liable to prosecution under the German Copyright Law. The use of general descriptive names, registered names, trademarks, etc. in this publication does not imply, even in the absence of a specific statement, that such names are exempt from the relevant protective laws and regulations and therefore free for general use. Cover design: WMXDesign GmbH, Germany Printed...

Words: 106805 - Pages: 428

Premium Essay

Strategic Development Tata Motors

...Strategic development TATA MOTORS Introduction: Tata Motors Limited (formerly TELCO, short for Tata Engineering and Locomotive Company) is an Indian multinational automotive manufacturing company headquartered in Mumbai, Maharashtra, India and a subsidiary of the Tata Group. Its products include passenger cars, trucks, vans, coaches, buses, construction equipment and military vehicles. It is the world's seventeenth-largest motor vehicle manufacturing company, fourth-largest truck manufacturer and second-largest bus manufacturer by volume. Tata Motors has auto manufacturing and assembly plants in Jamshedpur, Pantnagar, Lucknow, Sanand, Dharwad and Pune in India, as well as in Argentina, South Africa, Thailand and the United Kingdom. It has research and development centres in Pune, Jamshedpur, Lucknow and Dharwad, India, and in South Korea, Spain, and the United Kingdom. Tata Motors' principal subsidiaries include the British premium car maker Jaguar Land Rover (the maker of Jaguar, Land Rover and Range Rover cars) and the South Korean commercial vehicle manufacturer Tata Daewoo. Tata Motors has a bus manufacturing joint venture with Marcopolo S.A. (Tata Marcopolo), a construction equipment manufacturing joint venture with Hitachi (Tata Hitachi Construction Machinery), and a joint venture with Fiat which manufactures automotive components and Fiat and Tata branded vehicles. Founded in 1945 as a manufacturer of locomotives...

Words: 8963 - Pages: 36

Free Essay

M&a Creation of Value

...AIX-MARSEILLE UNIVERSITÉ INSTITUT D’ETUDES POLITIQUES MEMOIRE Pour l’obtention du Diplôme La création de valeur lors d’une opération d’acquisition Par M. Arthur URIOT Mémoire réalisé sous la direction de M. André CARTAPANIS                                           L’IEP n’entend donner aucune approbation ou improbation aux opinions émises dans ce mémoire. Ces opinions doivent être considérées comme propres à leur auteur.     Table des matières Résumé..................................................................................................... 5   Mots-clefs................................................................................................. 5   Introduction ............................................................................................ 7   1   Chapitre: Cadre théorique et définition de la fusion-acquisition . 1   1.1   Section 1 : Définition et motivations d’une opération de croissance externe  ............................  1   1.1.1   Paragraphe 1 : Définition et formes de fusion-acquisition  ..................................................................  1   1.1.1.1   La fusion  ...................................................................................................................................................................

Words: 30385 - Pages: 122

Premium Essay

Mba in a Day

...MBA In A Day What You Would Learn at Top-Tier Business Schools (If You Only Had the Time!) Steven Stralser, Ph.D. John Wiley & Sons, Inc. TLFeBOOK More Praise for MBA In A Day® “Steve Stralser is a unique talent. It is unusual to meet people who are both highly professional as well as generous with their knowledge. Not only is Professor Stralser’s advice invaluable for business professionals, but those in the arts who are more focused on their creative endeavors would benefit from reading MBA In A Day® to help strengthen their business skills.” —Bobi Leonard, CEO, Arcara Enterprises, Inc. “Steve’s book is a valuable asset to anyone needing to avoid the pitfalls of business, be they a small business owner, a physician, a lawyer, or just about anyone who deals with business. Just because you have not had the opportunity to study for a formal MBA, why be at a disadvantage in the business world? In just a few days of quality reading time you will level the playing field. Let your own brainpower do the rest.” —George Reiss, MD, Clinical Instructor, Mayo Clinic; Eye Physician, Phoenix Coyotes Professional Hockey Club “Professor Stralser’s MBA In A Day® contains insights that are incredibly valuable for any entrepreneur obsessed with success. They provide quick access to sound practical thinking on the real-world business issues most likely to confront the busy start-up entrepreneur.” —Michael Hool, Partner, Rogers & Theobald, LLC; Chairman, Arizona...

Words: 92092 - Pages: 369