Free Essay

Lego

In:

Submitted By jojojo
Words 3341
Pages 14
Le monde, observateur
Le prix Nobel de la paix 2011 a été remis vendredi 7 octobre à trois femmes, Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee, deux Libériennes et Tawakkul Karman, une Yéménite, pour leur action en faveur des femmes et de la résolution non violente des conflits.

Un prix Nobel de la paix 2011 attribué conjointement le 7 octobre à trois femmes et qui récompense deux Libériennes Ellen Johnson Sirleaf et Leymah Gbowee, ainsi que - pour la première fois dans l’histoire, - une Arabe, Tawakkul Karman, d’origine yéménite "pour leur lutte non violente en faveur de la sécurité des femmes et de leurs droits à participer aux processus de paix" a annoncé le comité Nobel norvégien.
Ellen Johnson Sirleaf, actuelle présidente du Libéria, au pouvoir depuis 2005, est entrée dans l’histoire en tant que première femme à être démocratiquement élue à la tête d’un pays africain. Dans ce petit pays d’Afrique de l’Ouest ravagé par 14 ans de guerre civile ayant provoqué la mort de plus de 250'000 personnes, Ellen Johnson Sirleaf a œuvré pour ramener la paix et garantir la participation des femmes aux élections. Elle briguera un second mandat lors des élections présidentielles qui doivent avoir lieu mardi prochain.
Leymah Gbowee, deuxième lauréate du prix Nobel de la paix, est intimement liée à sa compatriote puisqu’elle est à l’origine d’un mouvement pacifiste, Women of Liberia Mass Action for Peace, qui contribua à mettre fin à la guerre civile au Libéria. L’une de ces initiatives, la "grève du sexe", a consisté à recommander aux femmes, toutes confessions religieuses confondues, de se refuser aux hommes tant que le conflit durerait. Ses initiatives ont obligé l’ancien chef de guerre Charles Taylor à inclure Leymah Gbowee et son mouvement dans les négociations de paix.
Enfin, la Yéménite Tawakkul Karman, fondatrice de l’association Femmes journalistes sans chaîne est récompensée pour son action pour la démocratie, les femmes et la paix au Yémen, avant et pendant le Printemps arabe. Tawakkul Karman a déclaré dédier son prix à tous les militants du Printemps arabe. Le prix Nobel de la paix sera remis aux trois femmes le 10 décembre prochain à Oslo, et consistera en une médaille, un diplôme et un chèque de 10 millions de couronnes suédoises (environ un million d'euros). Le comité Nobel espère que le prix décerné "contribuera à mettre fin à la répression dont les femmes sont toujours victimes dans de nombreux pays et à exprimer le grand potentiel que les femmes peuvent représenter pour la paix et la démocratie".

Mercredi 5 octobre, Steve Jobs, cofondateur d’Apple et ancien PDG du géant américain, est mort à l’âge de 56 ans. Il souffrait depuis 2004 d’une forme rare de cancer du pancréas et avait démissionné le 24 août dernier de la direction de son groupe. Sur les réseaux sociaux, sur la toile, dans tous les médias, l’annonce tourne, les hommages pleuvent, le monde s’émeut.

Capture d'écran du site Apple du 6 octobre 2011

Steve Jobs, cofondateur de la marque Apple et ancien PDG de l’entreprise, est décédé dans la nuit de mercredi à l’âge de 56 ans. Il souffrait d’un cancer du pancréas depuis 2004 qui l’avait obligé à prendre plusieurs congés maladie et à subir une greffe du foie en 2009. Il s’était à nouveau retiré depuis janvier avant d’annoncer le 24 août dernier démissionner de la direction de l’entreprise.
Un succès fulgurant
Du président américain Barack Obama à Bill Gates en passant par Mark Zuckerberg, l’annonce du décès de Steve Jobs a suscité des réactions élogieuses du monde entier. Avec sa mort, c’est une page mythique de l’histoire de l’informatique qui se tourne, et la figure d’un dieu moderne qui disparaît. Tout commence à la fin des années 1970. Steve Job et son ami Steve Wozniak fondent la marque Apple dans le garage de la famille Jobs, dans la Silicon Valley, en Californie. Très vite, les deux entrepreneurs lancent leur premier ordinateur, l’Apple 1, suivit de l’Apple 2, premier micro-ordinateur produit en série, qui remporte un succès fulgurant.
La société entre en Bourse en 1980 avant que Steve Jobs ne quitte Apple en 1985 à la suite de luttes internes. Il reprend la direction du groupe en 1997 et devient directeur général en 2000. En 2001, Apple lance avec succès le baladeur iPod, puis ouvre en 2003 sa boutique de musique en ligne, iTunes. En 2007, le groupe entre sur le marché des téléphones multifonction avec l’iPhone et rencontre un nouveau triomphe. En 2011, Apple devient temporairement la plus grosse société au monde, pesant environ 350 milliards de dollars en Bourse. Toute l’histoire d’Apple est intimement mêlée à celle de son créateur, et sa disparition constitue la fin d’une époque faite de réussites, d’innovations technologiques et de profits gigantesques.
Un univers quasi religieux
Mais derrière les avancées techniques de l’entrepreneur Steve Jobs et de son entreprise, c’est tout un univers quasi religieux qui entoure le groupe, son fondateur et ses produits. Le symbole de la marque représente sans doute l’exemple le plus évident et le plus ambigu : une pomme croquée, qui rappelle inévitablement le fruit défendu de la Genèse mordu par l’homme, le condamnant à quitter le jardin d’Eden, mais qui en même temps qui lui révèle la connaissance du bien et du mal. Cette symbolique, dont les interprétations sont innombrables, illustre en tout les cas cette volonté de donner à Apple une aura mystique, un halo divin, qui lui confère une capacité d’attraction hors du commun.
Car au-delà du symbole de la marque, toute la stratégie commerciale d’Apple et de Steve Jobs semble renvoyer à cette idée de groupe religieux, avec pour Messie son fondateur. Les présentations de chaque nouveau produit par Steve Jobs, dans son invariable tenue jean et col roulé noir, devant un parterre par avance conquis, ressemblent à s’y méprendre à de véritables prêches, une grande messe toute emplie de solennité et qui révèle au monde le nouvel objet indispensable au bon déroulement de la vie de chacun. L’annonce de la commercialisation est d’ailleurs systématiquement suivi d’une ruées des les magasins Apple, devant lesquels, le jour de la sortie de l’objet de culte, se créent d’interminables files d’attentes, files de fidèles pressés de recevoir la dernière Ostie technologique.
Une image de pureté
L’aspect matériel même des produits Apple et de leurs magasins confèrent à la marque une image de pureté presque spirituelle. Le design des objets, aux lignes sensuelles, aux couleurs attrayantes, sont disposés dans des espaces de ventes eux-mêmes conçus pour recevoir le client dans un havre de perfection : chaque objet, parfaitement à sa place, chaque matériau, lisse, doux, raffiné, chaque ligne, chaque forme, chaque espace parfaitement utilisés. Une pureté matérielle qui donne aux magasins Apple cet aspect de Temple dressé au culte de la technique informatique, dans lesquels les utilisateurs -et acheteurs- se délectent de tout ce blanc, de cet univers de technologie à portée de porte-monnaie, qui semble abolir la souillure, l’impur, le vil, la maladie même, pour ne garder que cette pure perfection matérielle.
Un documentaire diffusé par la chaîne britannique BBC semble d’ailleurs corroborer cette analyse. Des neuroscientifiques ont en effet fait passer un IRM à un fanatique des produits Apple pour étudier ses réactions face à des appareils de la marque. Résultat, selon l’analyse des neuroscientifiques, lors des réponses du sujet examiné, le cerveau donne à Apple une place privilégiée, la même que celle de la foi pour les croyants. L’évêque de Buckingham, interviewé dans l’émission, soutient d’ailleurs cette analyse et rapproche lui aussi les magasins Apple, dans leur conception, à de lieux de prières.Une autre preuve de cette image transcendante, angélique et virginale est la vision d’Apple qu’ont la majorité des consommateurs. Selon un classement du magazine Fortune, la société demeure la plus admirée dans le monde en 2010 après l’avoir déjà été en 2008 et 2009.
Une stratégie marketing exceptionnelle
De nombreux sondages, questionnaires réalisés auprès de différents consommateurs mettent également la marque Apple au premier rang dans toute une série de domaines, et pas uniquement technologiques. Pourtant, dans les faits, le management de Steve Jobs, son culte du secret et l’opacité de son entreprise sont fréquemment critiqués, de même que les conditions de travail de ses sous-traitants, le plus souvent chinois. Malgré cela, le groupe n’est presque jamais considéré comme une multinationale vouée au profit et son fondateur comme un simple grand patron parmi d’autres. Et c’est sans aucun doute parce que Steve Jobs a toujours su, grâce à une stratégie marketing exceptionnelle, donner à Apple l’image d’une grande institution qui emmène l’humanité vers un monde technologiquement plus avancé, plus simple et élégant, qui peut remplacer les anciennes fois, les anciennes croyances, pour devenir, dans une société d’hyperconsommation, le nouvel objet de culte. Avec la mort de son fondateur, c’est l’image d’un dieu moderne qui disparait, et dont on ne saura jamais vers quel salut il nous emmenait.

L'armée égyptienne critiquée pour la mort de manifestants coptes

LE CAIRE (Reuters) - La colère et les soupçons à l'égard des militaires au pouvoir en Egypte ont été ravivés après la mort d'au moins 25 personnes dans une intervention de l'armée contre des manifestants coptes.
Ces violences sont les plus meurtrières en Egypte depuis le renversement d'Hosni Moubarak en février par un soulèvement populaire. Les Coptes, qui représentent environ 10% des 80 millions d'Egyptiens, accusent l'armée, qui dirige le pays en attendant des élections, d'en être la principale responsable.
Des véhicules blindés de transport de troupes ont été précipités dans la foule de manifestants dimanche soir pour disperser un rassemblement près du siège de la télévision publique. Sur des images vidéos diffusées sur internet, on peut voir des corps mutilés après avoir été, selon des protestataires, écrasés par les véhicules militaires.
"Pourquoi n'agissent-ils pas de la même manière avec les salafistes ou les Frères musulmans quand ils organisent des manifestations ? Ce pays n'est plus le mien", a dit Alfred Younan, un Copte s'exprimant près de l'hôpital copte du Caire où ont été acheminés la plupart des cadavres.
Le ministère de la Santé a fait état de 24 morts et 272 blessés, dont 253 hospitalisés. Les médias publics ont par la suite porté le bilan à 25 morts, dont une grande majorité de Coptes. Des violences ont encore éclaté durant la nuit aux abords de l'établissement hospitalier.
Les manifestants étaient descendus dans les rues pour protester contre la démolition partielle d'une église la semaine dernière dans la province d'Assouan, incident qu'ils imputaient à des musulmans radicaux. Ils réclamaient aussi le départ du gouverneur de la province pour son incapacité à protéger l'édifice religieux.
L'ARMÉE PROMET UN TRANSFERT DU POUVOIR
Le Conseil suprême des forces armées (CSFA) au pouvoir a demandé au gouvernement de mener une enquête rapide sur les affrontements entre coptes et forces de l'ordre.
La télévision publique a diffusé des images d'une réunion entre le maréchal Mohamed Hussein Tantaoui, chef du CSFA, et d'autres généraux lundi. L'armée s'est engagée à prendre toutes les mesures nécessaires pour garantir la sécurité et elle a renouvelé son engagement à un transfert du pouvoir aux civils à l'issue d'un processus électoral.
Le ministre de la Justice, Mohamed Abdel Aziz el Gouïndi, a déclaré que l'enquête et les éventuels procès seraient dirigés par des tribunaux militaires. Les médias d'Etat ont fait état de plusieurs dizaines d'arrestations.
Des chrétiens et des musulmans assurent que la colère exprimée dans les rues dimanche n'était pas tant dirigée contre l'une ou l'autre confession mais bien contre l'armée. Les militaires sont en outre vivement critiqués par des chefs de file de la révolution pour l'absence de calendrier clair de transfert du pouvoir.
"Les militaires ont fait preuve d'une grande violence vis-à-vis de toutes ces manifestations (...) et ils se montrent très violents car ils savent qu'on ne leur demandera pas de rendre des comptes et qu'ils utiliseront les manifestations de ce type pour accroître la répression en Egypte", a dit Gamal Eid, du Réseau arabe pour l'information sur les droits de l'homme.
"C'est la preuve que l'armée doit quitter le pouvoir le plus rapidement possible", a-t-il ajouté.
Des élections législatives sont prévues en plusieurs étapes à partir du 28 novembre et jusqu'en mars. Une nouvelle Constitution devra ensuite être rédigée avant la tenue d'une élection présidentielle dont la date n'a pas été annoncée. Ces délais conduisent certains en Egypte à soupçonner l'armée de vouloir conserver le pouvoir plus longtemps que nécessaire.
"PAS DE RETOUR EN ARRIÈRE"
Le Premier ministre, Essam Charaf, devait réunir un conseil des ministres extraordinaire ce lundi.
"Au lieu de progresser vers la construction d'un Etat moderne fondé sur des principes démocratiques, nous en sommes revenus à rechercher la sécurité et la stabilité, à nous inquiéter de l'existence d'éventuelles mains, égyptiennes ou étrangères, tirant les ficelles dans l'ombre pour tenter de faire obstacle à la volonté des Egyptiens d'instaurer la démocratie", a dit le chef du gouvernement à l'antenne de la télévision publique.
"Nous ne nous soumettrons pas à ces complots malveillants et nous n'accepterons pas de retour en arrière", a-t-il ajouté.
Amr Moussa, candidat déclaré à la présidentielle, a annoncé que plusieurs organisations politiques se réuniraient lundi pour évoquer les violences de la veille. Il a dit à Reuters que ces incidents ne devaient pas entraîner de report des élections.
Comme d'autres candidats déclarés ou non, Amr Moussa réclame la tenue d'une présidentielle dès le 1er avril. L'armée dément pour sa part les intentions que lui prêtent ses détracteurs.
La situation en Egypte suscite l'inquiétude des pays occidentaux. L'ambassade des Etats-Unis au Caire a invité "toutes les parties au calme" tandis que les ministres européens des Affaires étrangères ont réclamé le respect de la liberté de culte et du calendrier électoral.
Depuis la chute de Hosni Moubarak, des mouvements salafistes ou islamistes radicaux ont refait surface en Egypte. Cette résurgence a conduit à des violences confessionnelles avec les coptes, qui se disent victimes de discrimination et d'un manque de protection de la part des autorités.
Avec Maha el Dahan, Dina Zayed et Tom Pfeiffer au Caire et David Brunnstrom à Luxembourg, Bertrand Boucey pour le service français, édité par Gilles Trequesser

"Ça va faire mal pendant un moment", lâche une source policière au "Nouvel Observateur" lundi 10 octobre. En une dizaine de jours, le numéro deux de la PJ de Lyon Michel Neyret, soupçonné, entre autres, d'avoir détourné de la drogue après des saisies pour rémunérer des informateurs, a été mis en examen et placé en détention provisoire. Le patron de la BRI (brigade de recherche et d'intervention) de la PJ de Lyon, un membre de la brigade des stupéfiants de Lyon, le responsable de l'antenne de la PJ de Grenoble et son adjoint ont été mis en examen et suspendus. Ça fait beaucoup. Et les policiers ont du mal à encaisser.
"Certains policiers hésitent à contacter certains indics"
La PJ de Lyon est "complètement déstabilisée", confie un policier à l'AFP, tandis qu'un de ses collègues reconnaît que tous sont "très affectés par ce qui se passe." La même source policière contactée par "Le Nouvel Observateur" confirme : "c'est une période qui n'est pas simple à vivre pour les fonctionnaires de la PJ." Ils sont tout d'abord confrontés aux "difficultés de gestion" des dossiers en cours en l'absence des supérieurs manquants, qui ne sont pas encore remplacés. Selon cette source, certains policiers hésitent à contacter certains informateurs car "ils se demandent si cet indic n'est pas lui aussi lié à l'affaire".
"Cette affaire complique tout"
"Il faudrait que je téléphone à un magistrat pour plaider la cause d'un de mes indics, un conducteur de 'go fast' qui va passer en jugement, mais je n'ai pas envie de le faire", confie aussi un inspecteur au "JDD", précisant qu'il "n'ose plus" appeler ses "tontons". "Cette affaire complique tout" commente encore la même source policière. Et, selon elle, la médiatisation des interventions de policiers auprès de magistrats en vue de "minimiser les petits délits" de certains indics n'arrange rien : "les relations en interne sont déjà compliquées à gérer, cette affaire va compliquer la tâche des policiers et risque de polluer les relations entre les policiers et certains magistrats".
Des perquisitions mal vécues
Jeudi dernier, dans le cadre de l'enquête impliquant notamment Michel Neyret, les PJ de Lyon et Grenoble ont été simultanément perquisitionnées. Si tous les services n'ont pas fait l'objet de perquisitions, "la BRI et le service des stupéfiants" ont été ciblés. "Les fonctionnaires n'ont rien à cacher et la perquisition est un acte de procédure 'logique' à la suite de la mise en examen d'une personne", admet encore la même source policière, "mais l'image de la police et du travail du policier en a pris un coup." Les policiers ont l'impression qu'on "remet en cause leur travail", que leur façon de travailler "va être regardée à la loupe" ajoute cette source. "Certains avocats, comme celui de Toni Musulin, n'hésitent pas à remettre en cause des procédures de la PJ de Lyon. Ça fait forcément mal au coeur aux collègues."
"Des listes d'indics dans les procédures" selon un "bruit qui court"
"Tous les fonctionnaires des services travaillent de la façon la plus régulière possible", confie encore cette source au "Nouvel Observateur". Si elle pense que les conséquences de "l'affaire Neyret" se ressentent "évidemment à Lyon et Grenoble", ses répercussions, selon elle, ne s'y limitent pas : "ça remet en cause le travail de manière générale." Egalement contacté lundi 10 octobre par "Le Nouvel Observateur", un officier de police judiciaire confirme : "tout le monde en parle, et le bruit court selon lequel il y aurait des listes d'informateurs dans les procédures" de l'affaire impliquant Michel Neyret.
"Un policier de terrain ne se coupera pas de son indic"
Il pense lui aussi que "les affaires vont être plus difficiles à traiter". Peut-être davantage au niveau des chefs de services qui seront "possiblement plus réticents à faire appel à des informateurs" que du côté du policier qui pourrait être "plus enclin à privilégier les rencontres directes avec ses indics plutôt que de leur parler par téléphone". Mais, assure l'officier de police judiciaire, "un policier de terrain ne se coupera pas de son indic."
Stop à "l'hypocrisie"
"Ça va peut-être générer des craintes vis-à-vis des indics chez les prochaines générations de policiers" s'interroge encore le même fonctionnaire, avant de confier que la principale préoccupation de ses collègues est de "savoir ce qui s'est réellement passé" et si le commissaire Neyret s'est, ou non, personnellement enrichi. Les policiers souhaitent avant tout "qu'il n'y ait pas d'amalgame entre les errements d'un chef de service et le travail de tous les autres fonctionnaires" poursuit encore la source policière lyonnaise. "Les collègues font vraiment la différence entre l'enrichissement personnel et les moyens employés pour sortir des affaires" poursuit une autre source policière, insistant sur le fait qu'il "ne faut pas faire preuve d'hypocrisie : quand une affaire doit être réglée rapidement et que la pression des politiques, des médias et de la population est grande, il faut faire fonctionner les réseaux et les contacts, et ils ne sont jamais totalement gratuits."

Similar Documents

Premium Essay

Lego

...Qn1. Explain how the development of strategy at the LEGO Group reflect the key characteristics of strategic management The LEGO Group has a very rich and proud history that span nearly over 100 years. The LEGO Group’s core success would be their traditional yet innovative toy ‘brick’. This brick is so popular till date mainly due to its unique interlocking principle that offers unlimited building possibilities. It encourages one’s mind to be creative and allow the imagination to keep going. Qn2. Features of the external environment that influenced strategy development at the LEGO Group Qn3. Resources and competences of the LEGO Group that enabled them to regain their successful position in the global toy market Lego has managed to regain successful position in the global toy market through having capable human resources and financial resources as well as having the competency in creativity, innovation and quality control. Capable human resources Lego’s Chief executive recognized and acknowledged the problems LEGO are facing. * Kids were getting older younger and leaving Lego sooner. * The channel has changed. Companies, like Toys 'R Us and Walmart, that sell Lego had become more sophisticated. * Many of Lego's patents had expired leading to increased competition. * Rivals were outsourcing productivity to China and other, cheap economies whereas Lego was based in Denmark. * Lego needs to reduce debt, increase growth and to improve profitability...

Words: 561 - Pages: 3

Premium Essay

Lego

...LEGO Paper: When we were looking for a company to present at the marketing pitch, LEGO was the first thing that came to our minds. Although being a toy company for mostly little children, people are fascinated with this company, especially with their brilliant marketing. The LEGO movie, which most of our group saw was the latest coup in LEGOS brilliant marketing strategy that perfectly connected both children and adults. In 2003 the company almost got bankrupt due to loosing sight of their core product. In 2004 the former Mc Kinsey consultant Jorgen Knudstorp took over as CEO and managed to turn around the company in a text book approach. From the time Knudstorp entered the company to 2010 LEGOS revenue had grown 165% in a stagnant toy market. By cutting costs, focusing on their core products and especially the developing new marketing strategies, the company managed to become the biggest toy maker in world in 2014, overtaking one of the biggest competitors Mattel. We constantly came up with new ideas, how to innovate LEGOS strategies, but soon found out that literally all of our suggestions have already been implemented. Our admiration for this company only grew along the way, although it was rather frustrating to get excited about a new idea, just to find out that LEGO has already done it. Everything from watches to furniture to clothing has been done before. Along the way of researching we stumbled upon LEGO education, a branch that was introduced in order to promote...

Words: 559 - Pages: 3

Premium Essay

Lego

...of Marketing Management – Case Study of LEGO Chapters: • Introduction ------------------------------------------------ 3 • Company Background ----------------------------------- 4 • Marketing Focus------------------------------------------- 5 • SWOT Analysis -------------------------------------------- 6 – 7 • Time Series Analysis ------------------------------------- - 8 – 9 • Product Analysis ------------------------------------------ -10 – 11 • Suggested Marketing Plan --------------------------------12 – 13 • Conclusion --------------------------------------------------- 14 • References --------------------------------------------------- 15 INTRODUCTION – For a company that has firmly established its foothold for the last 75 years, developing a futuristic three – year marketing plan involves critically analyzing the current marketing strategies and stating new strategies to be implied in the next few years. In this paper, four current marketing development plans namely SWOT Analysis, Time Series Analysis, and Market Product Analysis are dealt in a detailed way. Awarded the “Toy of the Century” at the end of the millennia, LEGO Group has nurtured generations of children and pre-teens with its creative and learning construction blocks. Over the years, LEGO has developed newer version of their products...

Words: 2946 - Pages: 12

Free Essay

Lego

...that rivals with Lego about children playtime, such as other traditional toys or computer games. Children get bored fast and switch to substitutes. They prefer to play with more sophisticated toys. Substitutes come from the entire toy industry as well as the electronic gadget market. There are no switching costs for substitutes and the prices of substitutes vary, the barrier to switch is therefore low. Bargaining Power of Customers (pressure high): The pressure from customers is high. Customers of Lego are retailers such as Wal-Mart or Toys”R”Us. These have the bargaining power over lead times and price. For example, if Lego does not provide the toys quickly enough at Christmas, Wal-Mart could take Lego out of the shelves. Bargaining Power of Suppliers (pressure high): Lego brick stones are made of plastic. Plastic is produced with oil and there is no chance for Lego to bargain with oil companies. Fluctuations in oil prices directly affect Lego’s margin. Competitive Rivarly (pressure low): There is Best-Lock from Hongkong and Mega Brands from Canada. Both compete with lego by low prices. Lego has a strong brand image and brand loyalty among customers and can charge premium prices. Parents know Lego because they played with it themselves. As the parents are the ones who pay the toys and as they are the force that often decides over children’s playtime, they will be the ones who make children play with traditional toys rather than computer games. Lego has therefore a critical...

Words: 349 - Pages: 2

Premium Essay

Lego

...The LEGO Company in Asia 1 2 INTRODUCTION .................................................................................................................. 3 THE LEGO GROUP ............................................................................................................. 6 2.1 PRESENTATION ................................................................................................................ 6 2.2 HISTORY ............................................................................................................................ 7 STRUCTURE OF THE PROJECT ..................................................................................... 11 3.1 INTRODUCTORY PART .................................................................................................. 11 3.2 THEORETICAL PART ...................................................................................................... 12 3.3 EMPIRICAL PART ............................................................................................................ 12 3.4 ANALYTICAL PART ......................................................................................................... 13 METHODOLOGY ............................................................................................................... 14 4.1 CHOICE OF THEORY ...................................................................................................... 14 4.2 EMPIRICAL CHOICES .......................................

Words: 46146 - Pages: 185

Premium Essay

Lego Company

...Part 1: Background info In 2004, Lego found itself losing up to $1 million dollars a day (page 39), a position no big company wishes to find itself in. It had been determined that new leadership was vital to the company’s survival. As a result, Jorden Vig Knudstorp took over as CEO five years later. Knudstorp immediately noticed poor internal organizational structure that ultimately resulted in frustrated retailers and less shelf space (page 39). Knudstorp successfully cut production costs by creating new designs. He also successfully introduced new markets for Lego products, such as movie collection and video game products targeting adults and girls. From within the organization of the company, Knudstorp successfully shifted the culture away from ineffective and costly innovation and geared more towards profit. Some of these organizational changes included incentives for developing cost cutting methods, innovation and sales. He also took the initiative to create new markets in the virtual world through video games and movies (page 40). With these changes brought about by Knudstorp, Lego found itself in a situation where they were successfully developing new technology, new methods and a more simplified information of enterprise systems, all which were cost effective and ultimately brought the company back to success. Part 2 (discussion questions at the back of the book) The key change in business strategy was to cut costs and gear more towards profit. The objective was...

Words: 746 - Pages: 3

Premium Essay

Lego

...Situation Overview of the LEGO Group • Market position: Niche player in a global toy market & No.1 in construction toy category • Core Competencies: Strong brand, high quality products and innovation abilities • Recent performance: experienced some major losses but is turning better 2. Problem Statement • Issue Definition: Being a niche player in a tightening market, How can LEGO group achieve sustainable profits of 13.5% and growth rate of around 7% in the coming years by leveraging its core competency? • To solve this issue, the company made a three-phased shared vision plan in which we based our strategies on [pic] 3. Strategies 3.1 Short-term Strategies: Profitability Focus 3.1.1 Interpreting the Profitability Goal • To achieve reasonable margin compared to major industry peers, that is operating margin of 13.5%, according to future expectations made in 2006 Annual Report • To maintain sustainable profitability in the relatively cyclical toy industry 3.1.2 Strategies and Implementations to Meet the Goal 3.1.2.1 Product Strategies: adjust product portfolio and build defensive core products • Focus on pre-school/infant toy segment in which the demand is driven up by “age compression” and is less affected by come-and-go entertainment fashions • Continue reinvigoration on LEGO classic toys, which are less...

Words: 637 - Pages: 3

Premium Essay

Caso Lego

...Caso LEGO 1. Why did LEGO's first turnaround effort (Ploughman 1999-2004) fail and its second attempt (Knudstorp, 2004-2010) succeed? La administración de Ploughman(1999 -2004), fue afectada por factores externos al Grupo LEGO. Debido a que la compañía se encontraba en una industria altamente competitiva, con productos cuyo ciclo de vida era cada vez más corto, por lo difícil que resultaba diferenciarlos, entró en una guerra constante en la que la competencia ofrecía imitaciones a menores precios. Otro de los factores que influyó en el retroceso de la empresa fue el hecho de que los niños contaban con menos tiempo para jugar, por otras actividades extracurriculares, reduciendo su tiempo libre. Además, la introducción de los videojuegos y actividades en Internet, redujo la etapa de niñez y perdiendo el interés por los juegos para pequeños. Ploughman decidió atacar con una estrategia demasiado agresiva, que consistía en diversificar sus productos. Hasta llegar a un punto en el que era demasiada la diversidad de productos y no existía ningún control para limitar la diversificación. Pasaron de ofrecer únicamente juguetes a invertirle en productos como camisetas, relojes e incluso la apertura de parques temáticos. Ellos esperaban que al incluir estos productos en su portafolio les generaría mayores ingresos, pero sucedió lo contrario, puesto que la inversión fue muy alta, aumentando sus costos de operación y generando un inventario “slow-moving” con una retorno sobre la inversión...

Words: 1179 - Pages: 5

Premium Essay

Lego

...Appendix 1 BCG Matrix (business units – LEGO products) A Cash Cow – will be such products as LEGO Star Wars, LEGO City, LEGO DUPLO & LEGOLAND, which are the strongest selling products of LEGO of all times and with constant big market share. A Star – will be such products as movies or comics based brick sets ( Harry Potter, Spiderman, Batman, Indiana Jones, Sponge Bob ) which will have big market share and big market growth while the general popularity of the movie or comics. And Digital Design Service on LEGO web site. A Question Mark – LEGO products that are in a growing market, but they do not have a high market share, such as LEGO Soccer, LEGO NBA Basketball, Discovery, Bionicle, NHL etc. A Dog – will be movies or comics based brick sets that already lose their popularity. Appendix 2 Stakeholder Map Stakeholders: | Expectations: | Kristiansen Family | Brand value, profits, company growth | CEO Jorgen Vig Knudstorp | Management development, company growth | Consumers | Appropriate cost, high range of products | Competitors | Higher market shares, | Suppliers | Better supply agreements, company growth | Employees | Workplace, salaries | Disney | Appropriate fees for licensed rights | Appendix 3 Porters Five Forces Analysis Level of rivalry (medium) The overall level of rivalry may be seen as relatively intense for the LEGO group in the run up in 2010. While LEGO occupies a strong position in the market for...

Words: 711 - Pages: 3

Premium Essay

Lego

...------------3 1.1 Lego design-------------------------------------------------------------------3 1.2 Manufacturing operation----------------------------------------------------3 1.3 Reasons for company’s success--------------------------------------------3 2 current business and operation strategy--------------------------------------3 3 Strengths and weakness-------------------------------------------------------3 4 Order winners and qualifiers-------------------------------------------------3 5 Environment analysis---------------------------------------------------------3 6.1 external analysis--------------------------------------------------------------3 6.2 Forces analysis---------------------------------------------------------------3 6 main expectations-------------------------------------------------------------3 7.3 main expectation--------------------------------------------------------------3 7.4 improvement from the relationship with Flextronics---------------------3 7 key challenges-----------------------------------------------------------------3 8 key issues-----------------------------------------------------------------------3 Reference---------------------------------------------------------------------------3 Appendix---------------------------------------------------------------------------3 Abstract This report is based on the case study of Lego Group’s outsourcing journey...

Words: 2165 - Pages: 9

Premium Essay

Lego Group

...The LEGO Group A short presentation 2011 2 The LeGO GrOup 2011 Contents It all began in 1932 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 The LeGO Group in key figures . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Focus on growth . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Organization . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Idea and production . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 LeGO® products for all children . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9 The LeGO history - in short . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 The minifigure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 LeGOLAND® parks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 LeGO community . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 Learning through play . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 Fun LeGO facts . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....

Words: 6502 - Pages: 27

Premium Essay

Lego Is for Girls

...go, Lego is for Girls Lego is a company that manufactured construction toys. Construction toys are variety of different pieces that allow making different models. (Tracy) Lego group is based in small town called Billund in Denmark. Because of Lego, Billund became second busiest airport in Denmark. And population doubles to above 6,500 each day during Lego business hours. (Leo) Lego started making toys in 1932 and in 1934 company came to be called “LEGO”. Lego is the number 1 brand in Europe and number 2 in the U.S. (Brad) Lego also became successful in technological field with video games and iPhone apps. (Joseph) However, Logo has serious competition in the market for construction toys. Logo has to strategies and develops with new ideas to beat the competition. Lego has compaction from brand name company Coco, Rasti, Tente, and Mega Brands. CoCo is Chinese toy company made same kind of toys that Logo produced and sell for low price. Logo sued the CoCo company for copyright. Over the years, Logo had more competition for gender differences in how kids play. Now, after research Lego will aim at girls 5 and up to stay in market and increased market value. January 1st Lego group lanced new toys in U.S market. USA always been big market for Lego since long time, Lego determined it was better to introduce the new toy after holidays. After holidays, Wal-Mart and Target would give more shelf because holydays rush is over. Lego group chief executive Jorgen...

Words: 658 - Pages: 3

Premium Essay

Lego Case

...goLike Share 3.5k Madix madixinc.com Kitchenware retail fixtures for ideal store performance Call: +1 323 892 0530 Email: support@qessays.com Country: USA Qessays Research Papers Term Papers Book Reports Custom Essays Editing Services ORDER NOW Q e ssays Live C hat Contact Us LEGO strategic management case study Share Tw eet 1 0 Search... Username When his son Godtfred took over the business LEGO products continued to gain popularity as the company started to make new products to go with the current needs and demand. One of the features of a strategy is that the decision must be satisfy the expectations and value of the stakeholders such as customers. This is evident from LEGO which has input all its efforts in the growth of the company through innovation of new products. In 1990s when Godtfred’s son had taken over the leadership of the company and the company had gone global to seek foreign markets, many competitors began to emerge. Sony, Visual Arts and Nintendo started producing sophisticated electronic toys and gadgets. The company through its new CEO Kjeld set new strategic objectives to ensure that its global brand became known among the fast maturing children. The company also decided to build more Password Remember Me Login Forgot your password? Forgot your username? Create an account RELATED ARTICLES Write my term paper Essay About Teen Drugs and Abuse Benefits of Enabling Networking Caching Reaction Papers...

Words: 2630 - Pages: 11

Premium Essay

Lego

...1) What are LEGOs “points of difference”? • History and leadership: Lego is the oldest company in the world that patented a similar play system. They have been in the toys industry for more than 80 years and they one of the largest toys manufactures in the world. This gives Lego visibility and positioning in the industry. • Play system: They have an open play system that is not limited to the toy that the customer buys. Their system has endless possibilities and depends on the imagination of the children. • Brand awareness: Lego has built a reputable brand that leverages their marketing and commercial efforts. The brand LEGO, although is associated with the toys industry, can be recognized beyond that industry and can be associated to other leisure and entertainment products. • Loyal customers: Lego has been able to build a loyal base of customers that keep loyal to the brand when their aging. • Strong corporate culture and core values that have been invariable for decades. 2) What has led the Lego Group to the edge of bankruptcy? Several reasons and factors led the Lego group to the edge of bankruptcy. They majority of them were during the “The growth period that wasn’t” and others during the “Fixing period that wasn’t”: • Birth rates in their markets declined. Lego products were primarily targeted to children and the demographic explosion in the previous decades had fueled the pipeline of sales of the organization. • Kids spent more and more time in extra curricula...

Words: 1007 - Pages: 5

Premium Essay

Lego

...Case questions preparations and Hand-In Cases (LEGO) Christian GP A. LEGO 1. What were the biggest challenges facing Lego? Fundamentally, at this point (2004, per start of the case study), the challenges were myriad for LEGO; competition was on the increase, the toy industry was evolving in ways that did not favour the LEGO group and the company was on the verge of bankruptcy (limited cash, price pressures, high fixed costs, powerful retailers and new play platforms). Those two issues by themselves would have been cause enough for concern. However, the CEO also felt that the company had lost its way and had no clear idea of what it stood for (c.f. “who it was”) and what products it should offer. It was further clear to him, and to everyone, that changes were needed. In early 2004, they had formulated a new strategy (and presumably this was far from being tested and proven as a means to “turn the ship around”. That plan dealt with: (i) the financial situation (improving cash flow and eliminating debt etc) by selling off non-core assets, reducing operational complexity and outsourcing some manufacturing elements; (ii) Increasing profit margins, by revitalizing product lines, made harder by the need to cut costs. (iii) Grow organically; invent new ways of creating value. The first phase was accomplished by end 2005 but the second and third had yet to show fruit (or commence in some ways). The main challenge at that point was HOW to reinvent...

Words: 1390 - Pages: 6